Authorship, Representation and Gendered Discourses in Jeanette Winterson’s Sexing the Cherry
L’auteur, la représentationet le discours de genre dans le roman de Jeanette Winterson, “Le sexe descerises”
Auctorialitate, reprezentare și discurs de gen ȋn romanul “Sexul cireșelor”, de Jeanette Winterson
Authorship, Representation and Gendered Discourses in Jeanette Winterson’s Sexing the Cherry
Ovidius University of Constanţa, Romania
Campus, AleeaUniversității, nr. 1, Corp A
E-mail: mihacryss@yahoo.com
Abstract.
This paper tackles the construction of discursive gender identity in Winterson’s “Sexing the Cherry”, and explores the sophisticated interplays of masculine and feminine voices which deconstruct binary assumptions of power VS weakness, active VS passive, centre VS marginal. Byaltering the patriarchal structure of fairy-tales and by bringing forth the fantasy of the hermaphrodite, through the tales of Jordan and Dog-Woman, the traditional roles of femininity and masculinity are reversed, upended, and with them, the discursive elements of female and male writing change shape. Dog-Woman’s discourse makes use of historical details, and of the bawdy Medieval comic register, while Jordan’s tale has a poetic quality, it dwells on the uncertainty of reality and truth, authenticity, identity, chronology, history and clear-cut gender, being infused with a postmodern “distrust of metanarratives.”
Résumé
Cet article traite de la construction de l’identité discursive du genre dans le roman “Sexing the Cherry” de Jeanette Winterson, et explore les relations complexes entre les voix masculines et féminines qui déconstruit les hypothèses binaries: pouvoir versus faiblesse, actif versus passif, central versus marginal. En modifiant la structure partiarchale des contes de fées et en engendrant la fantésie de l’hermaphrodite, à travers les histories de Jordan et Dog-Woman, les rôle straditionnaux de la féminité et de la masculinité sont renversés, bouleversés, et par conséquent, les elements discursifs de l’écriture masculine et féminine changes de forme. Le discours de Dog-Woman utilise des détails historiques qui tiennent du registre comique médiéval grivois, tandis que l’histoire de Jordan a une qualité poétique; cette histoire s’appuie sur l’incertitude de la réalité et de la vérité, de l’authenticité, de l’identité, de la chronologie, de l’histoire et des genres clairement différenciés, imprégnée de la “méfianceenvers le métanarratif” typique du postmodernisme.
Rezumat
Această lucrare abordează construcţia identităţii discursive de gen în romanul lui Jeanette Winterson, “Sexul cireşelor”, şi explorează interacţiunile vocilor masculine şi feminine care deconstruiesc ipotezele binare bazate pe antiteza perechilor: superioritate VS inferioritate, activitate VS pasivitate, centru VS marginal. Prin alterarea structurii patriarhale a basmelor şi prin aducerea în prim-plan a fanteziei hermafroditului, prin intermediul naraţiunilor lui Jordan şi Femeii-Câine, rolurile tradiţionale ale feminităţii şi masculinităţii sunt intervertite, subminate, iar odată cu ele, scriitura masculină şi feminină îşi schimbă forma. Discursul Femeii-Câine face uz de elemente istorice şi de registrul medieval comic, în vreme ce naraţiunea lui Jordan are o calitate poetică, insistând asupra incertitudinii realităţii, adevărului, autenticităţii, identităţii, cronologiei, istoriei şi distincţiei dintre genuri, fiind învăluită într-o postmodernă “neîncredere în metanaraţiuni.”
Keywords: gender, discourse, womanspeak, écritureféminine, historiographicmetafiction
Mots clés: genre, discours, parler femme, écriture feminine, métafiction historiographique
Cuvinte cheie: gen, discurs, rostire feminine, écriture feminine, metaficţiune istoriografică