II. GERMAN CULTURE AND LANGUAGE-ROMANIAN CULTURE/CULTURE ET LANGUE ALLEMANDE-CULTURE ROUMAINE/CULTURĂ ŞI LIMBĂ GERMANĂ-CULTURĂ ROMÂNEASCĂ
Coordinator/Coordinateur/Coordonator:
Rodica BIRIŞ 71
Radim BAČUVČÍK, Petra BAČUVČÍKOVÁ 73
When sweets laugh. A case analysis of the laughing products in tv advertisments
Wenn die bonbons lachen. Eine fallanalyse des lachenden produkte in der fernsehwerbung
Când bomboanele râd. Un studiu de caz asupra produselor care provoacă râsul într-o reclamă TV
Rodica Teodora BIRIŞ, Alesya LEONTYEVA 79
The globalisation of business German
Globalisierung der deutschen geschäftssprache
Globalizarea limbii germane comerciale
Alexandru CIZEK 85
”If you don’t have an elder, buy him!”. Considerations based on the dialogue between two wisemen from the diaspora of the Romanian writing
“Wenn man keine senioren hat, soll man sie kaufen!” Meinungen zu dem episolaren dialog zwischen zwei gelehrten aus der diaspora der rumänischen schrift
« Dacă n-ai un bătrân, să îl cumperi! ». Consideraţii pe marginea dialogului epistolar între doi înţelepţi din diaspora scrisului românesc