Când bomboanele râd. un studiu de caz asupra produselor care provoacă râsul într-o reclamă tv

WHEN SWEETS LAUGH. A CASE ANALYSIS OF THE LAUGHING
PRODUCTS IN TV ADVERTISMENTS

WENN DIE BONBONS LACHEN. EINE FALLANALYSE DES
LACHENDEN PRODUKTE IN DER FERNSEHWERBUNG

CÂND BOMBOANELE RÂD. UN STUDIU DE CAZ ASUPRA PRODUSELOR
CARE PROVOACĂ RÂSUL ÎNTR-O RECLAMĂ TV

 

Abstract
The purpose of this article is to look at the audiovisual advertising texts from the perspective of the recipient, while the center of interest laughter as a form of nonverbal behaviour is. Firstly, the concept of laughter is defined, the manner in which audiovisual advertising texts, ie commercials, are generated, and how it is decided when, where, and how will be laughed it. This means, that not only texts themselves, but also ethnographical data are used to sume up the results of the analysis. Finally, two commercials are analysed as small case studys. Two commercial spots were selected as examples, where not people, but products, are laughing. It turns out that the laughter of products in the advertising texts does not occur as often as expected and that the recipients can only hear and not see the laughter of products in these cases. Above all, however, the two case analyzes show that laughter most probably has not a clear meaning or function in the commercial.

Zusammenfassung
Das Ziel dieses Beitrages ist es, die audiovisuellen Werbetexte aus der Sicht des Rezipienten zu betrachten, wobei im Zentrum des Interesses das Lachen als einer Form des nonverbalen Verhaltens steht. Erstens wird das Lachen definiert, dann wird die Art und Weise beschrieben, wie audiovisuelle Werbetexte, also Werbespots, entstehen, und wie darüber entschieden wird, wann, wo und wie darin gelacht wird. Es werden also ethnographische Daten zur Unterstützung der Analysergebnisse gezogen. Endlich werden zwei Werbespots einer detailierten Fallanalyse unterzogen, und zwar wurden als Beispiele zwei Spots gewählt, wo nicht Personen, sondern Produkte lachen. Es stellt sich heraus, dass das Lachen von Produkten in den Werbetexten nicht so häufig vorkommt, wie erwartet wurde und dass die Rezipienten das Lachen von Produkten in diesen Fällen nur hören und nicht sehen können. Vor allem zeigen aber die zwei Fallanalysen, das dass Lachen keine eindeutige Bedeutung oder Funktion in dem Werbespot hat.

REZUMAT
Scopul acestei lucrări este de a privi textele publicitare din domeniul audiovizualului, punând accentul pe elementele care stârnesc râsul, elemente ale comunicării nonverbale. În primul rând va fi definit râsul, după care sunt descrise modul în care se formează textele publicitare, spoturile publicitare, cum se iau decizii asupra lor, când şi cum se creează efectul de râs. În scopul sprijinirii analizei rezultatelor au fost preluate date etnografice. La final, spoturile publicitare au fost supuse unei analize de caz detaliate. În acest caz au fost alese spoturi publicitare în care produsele, nu persoanele râd. S-a remarcat faptul că, produsele din spoturile publicitare nu râd atât de des, cum s-ar fi crezut, iar receptorii au putut în aceste cazuri doar să asculte râsul acestora, nu să le vadă. Concluzia de bază care poate fi desprinsă din cele două cazuri este aceea că, râsul nu are o importanţă decisivă sau o funcţie foarte importantă într-un spot publicitar.

Key words: TV-Advertisment, Communication, Laughter, Non-Verbal, Spoken Language

Schlüsselwörter: TV-Werbung, Kommunikation, Lachen, Nonverbales Verhalten, Gesprochene Sprache

Cuvinte cheie: Reclamă TV, comunicare, râsul, comportament nonverbal, limba vorbită

Read more