WRITER IDENTITY IN ACADEMIC WRITING
IDENTITATEA AUTORULUI ÎN LUCRĂRI ACADEMICE
Mihnea Voicu SIMĂNDAN, BA, MA, CELTA
Teacher Supervisor, Ladprao Bilingual School
Bangkok, Thailand, mihnea_voicu@yahoo.com
Abstract
Scrierile academice sunt in mod tradiŃional considerate a fi impersonale, cu un discurs in
care personalitatea autorului nu este dezvăluită cititorului. Cu toate acestea, cercetări recente
sugerează că există loc pentru a negocia identitatea autorului in scrierile academice, iar astfel,
acest gen scriitoricesc nu trebuie despuiat de identitatea autorului. In acestă lucrare voi explora
noŃiunea de identitate a autorului intr-un articol academic, analizand folosirea pronumelui
personal (la persoan inati, singular si plural).
Argumentul meu principal este acela că scriitorii sunt constienŃi de identitateta autorului si
folosesc in mod eficient acest concept pentru a-si face mesajul mai bine inŃeles. Pentru a demonstra
acest argument, am aplicat un sablon al identităŃii autorului unui articol despre predarea limbii
engleze („Social Identity, Investment, and Language Learning” de Bonny Norton Peirce) publicat
in „esol Quarterly” (1995) si mi-am concentrat studiul asupra modalitaŃlor prin care identitatea
autorului este dezvăuităprin folosirea pronumelui personal.
In final, am discutat implicaŃile rezultatelor obŃnute, concluzionand cădin cele 54 de
variante ale pronumelui personal (la persoan inati, singular si plural) folosite in articolul analizat,
20 (37%) cad in categoria „Eu> ca originator”. In categoria „Eu> ca cercetăor” există18
(33%) variante ale pronumelui personal (la persoan inati, singular si plural). Aceasta inseamnăcăidentitatea autorului articolului studiat este foarte puternică dar in acelasi timp este bazatăpe o
cercetare stiinŃficăminuŃoasă
Cand articolul analizat a fost publicat in anul 1995, problema identităŃi sociale in contextul
achiziŃonăii unei limbi străne nu a fost dezbăutăde mulŃ lingvisti. La scrierea articolului,
autoarea a fost nevoită să folosească de nenumarate ori pronumele personal (la persoan inati,
singular si plural). Acest lucru este datorat faptului că, in articolul ei, autoarea a prezentat
concepte inedite, bazate pe rezultatele cercetării intreprinse in domeiul achiziŃionării unei limbi
străine.
Cuvinte cheie
: lingvistică,identitatea autorului, pronume personal