Language in Action. Bilingualism and Society
Langue en action. Bilinguisme et société
Limba în acţiune. Bilingvism şi societate
Alexandra Scridon, Loredana Mihaela Kantor
Babeş-Bolyai University, Faculty of Letters, 31, Horea str., Cluj-Napoca, Cluj
E-mail: lorelay_ella@yahoo.com, alexandra_scridon@yahoo.com
Abstract
Languages are the medium through which communication takes place in politics, commerce, academia, the media, technology and most aspects of life. Languages are, therefore, central to our international world, to globalization and the accelerating process of European unification. The aim of this study is to address multilingualism and bilingualism as universal norms, as societal rather than individual phenomena. The study will focus on the importance of acquiring competence in more than one language, the factors of cultural diversity and their role in the development of the society and the issue of multilingualism by addressing the questions of language policy, language use and language learning.
Résumé
Les langues sont le principal moyen qui permettent la communication dans l’environnement politique, commercial, universitaire, technologique, médiatique, etc. En conséquence, connaïtre une ou plusieurs langues est une priorité au niveau international, dans le contexte de la mondialisation, et le processus de l’unification européene. Par cette étude, nous nous proposons une analyse des concepts liés au multilinguisme et bilinguisme, du point de vue de l’índividu et de la société. L’étude souligne l’ímportance d’acquérir des compétences linguistiques et discute la diversité culturelle et son role dans la société, en abordant les questions de politique linguistique, l’utilisation du langage et l’appréhension d’ une langue.
Rezumat
Cunoaşterea unei limbi străine este principalul mijloc care facilitează comunicarea în mediul politic, comercial, academic, mediatic, tehnologic etc. Din acest motiv, cunoaşterea uneia sau mai multor limbi este un imperativ la nivel internaţional, în contextul globalizării şi al procesului accelerat de unificare europeană. Acest studiu propune o analiză a noţiunilor legate de multilingvism şi bilingvism, înţelese prioritar ca dimensiune socială şi mai puţin ca aspect individual. Studiul se va axa prioritar asupra importanţei învăţării uneia sau mai multor limbi străine, precum şi asupra diversităţii culturale şi a rolului acesteia în dezvoltarea societăţii. De asemenea, studiul nostru surprinde problema multilingvismului în perspectiva politicii lingvistice, a utilizării limbajului şi a învăţării unei limbi.
Key-words: bilingualism, multilingualism, language policy, cultural diversity
Mots clés: bilinguisme, multilinguisme, la politique linguistique, la diversité culturelle
Cuvinte cheie: bilingvism, multilingvism, politica lingvistică, diversitate culturală