Linguistic patterns in online marketing communications

 

Linguistic patterns in online marketing communications

Modèles linguistiques dans la communication de marketing on-line

Modele lingvistice în comunicarea de marketing în mediul online

Adriana Teodorescu

„Dimitrie Cantemir” Christian University, Constanta

E-mail : ada_teodorescu@yahoo.com

Abstract

This paper aims to examine linguistic patterns in online marketing communications and observe if subtle wording changes may affect consumers’ perception of a brand. The choice of words, images, or sounds in any marketing message depends directly on what the marketing professional aims to achieve. Thus, language use stands for an important component of the marketing message and may decide on consumer’s less or more favorable response. Therefore, we have analyzed language use and variation in online marketing messages and tried to identify possible linguistic patterns meant to shape audience’s evaluation of a particular brand or produce more positive attitudes among consumers.

Résumé

Ce travail se propose d’examiner les modèles linguistiques dans la communication de marketing dans le milieu on-line et d’observer si les modifications subtiles peuvent affecter la perception du consommateur d’une marque. Le choix des paroles, des images ou des sons dans tout message de marketing dépend de manière directe de ce que le spécialiste de marketing désire à obtenir. Ainsi, l’usage de la langue représente un component important du message de marketing et peut contribuer à la réponse plus ou moins favorable du consommateur. C’est la raison pour laquelle nous avons analysé l’usage de la langue dans les messages de marketing et nous avons essayé à identifier les possibles modèles linguistiques désignées à modeler l’évaluation d’une certaine marque par le public, ou à produire des attitudes plus positives parmi les consommateurs.

Rezumat

Această lucrare îşi propune să examineze modelele lingvistice în comunicarea de marketing online şi să observe dacă modificările subtile în alegerea cuvintelor pot afecta percepţia consumatorului despre o marcă. Alegerea cuvintelor, a imaginilor sau sunetelor în orice mesaj de marketing depinde în mod direct de ceea ce specialistul în marketing doreşte să obţină. Astfel, folosirea limbajului reprezintă o componentă importantă a mesajului de marketing şi poate contribui la răspunsul mai mult sau mai puţin favorabil al consumatorului. De aceea, am analizat folosirea limbajului în cadrul mesajelor de marketing în mediul online şi am încercat să identificăm posibile modele lingvistice menite să modeleze evaluarea unei anumite mărci de către public sau să producă atitudini mai pozitive printre consumatori.

Key words: online, marketing communications, language

Mots cles: on-line, communication de marketing, langage

Cuvinte cheie: online, comunicare de marketing, limbaj

 

Read more